Monday, April 7, 2014

3 Yaş Doğum Günü Menümüz






6 Nisan 2011 günü bir melek katıldı çekirdek ailemize..


Dolayısı ile artık çekirdek aile değil geniş aile olmuştuk..


Hayatımızı daha bir renklerdirdi bu küçük hanım.


Zaman kaşla göz arasında öyle bir geçiyor ki minik minik hallerini severken,


 bir de baktık ki 3 olmuş bile..


Üzerine bastıra bastıra büyüdüm ben anneeee demesi yok mu her şeye bedel..






Miniğim büyüyor sizlerde buradan ucundan kıyısından şahit oluyorsunuz..


Bu sene 3 yaşına girdi kızım.


Her şeye daha bilinçli daha istekli gözlerle bakıyor..


Aylar öncesinden başladı dom günüm ne zaman demeye..  


 Bugün yarın derken o güzel gün rüzgar gibi geldi geçti bile..






Annesi onun için üşenmedi lezzetli mamalar hazırladı .


Azıcık yoruldum ama değdini anladım miniğimin gözündeki ışıltıları görünce..






Geniş çaplı bir organizasyon değildi ama uğraştırıyor insanı..


Ucundan kıyısından yardım almak şart böyle hazırlıklarda..


Evdeki minik hanım her mikser sesi duyduğunda gelip mutfak tezgahına çıkmayı 


adet haline getirince işler zorlaşıyor.. 






Rabbim dünyada ki tüm çocukları güldürsün hiç ağlatmasın..


Onlarla hayat daha bir güzel.






Doğum günü menümüzde neler varmış..






Fotoğraf baskılı şeker hamur süslemeli doğum günü pastamız..


 Çokoprens görünümlü tahinli susamlı kurabiye


Ay çiçeği şeklinde yoğurtlu makarna salatası


Çikolata kaplamalı minik çiçek muffinler


Fotoğraf baskılı doğum günü kurabiyeleri


 Çekirdekli baharatlı tuzlu kurabiye


 Zeytinyağlı üzüm yaprağı sarması


Kıymalı patatesli unlu börek


Çiğ köfte


Kısır


ve


Limonata,çay






Fotoğraf baskılı şeker hamur süslemeli doğum günü pastamız..


Bu pastanın benzerinin yapılışını daha önce paylaşmıştım sizlerle


30 Kişilik bu pastanın yapılışını da paylaşacağım sizlere de lazım olabilir takipte kalın derim..


İçi kakaolu ve sade iki ayrı pandispanyadan oluşuyor ;


kivi çilek ve çikolata parçaları ile lezzetlendirdiğim pastam beğenildi..













 Çokoprens görünümlü tahinli susamlı kurabiye


Kurabiyenin tarifini daha önce burada paylaşmıştım .. Tıklayıp görebilirsiniz..


Bu sefer azıcık daha kalın hazırladım ve üzerlerine minik minik delikler açtım.


Ortadakilere dikkat kızımın isminin baş harfi var..










Ay çiçeği şeklinde yoğurtlu makarna salatası


Salatanın tarifi burada var..


Ayçiçeği görünümü için cips kullandım ama sadece görüntü için..


Cipse karşıyım belirteyim..










Kıymalı patatesli unlu börek


Çıtır çıtır lezzetli bir börek..


İç malzemesi size kalmış tarifi burada.. 










Çekirdekli baharatlı tuzlu kurabiye


Favori kurabiyemin farklı bir sunumu


Tarifi için buraya bakabilirsiniz..










Kısır


Kısırı yengemiz yaptı çok lezzetliydi.


Bu kısırın özelliği tamamen kavrularak yapılması..


Kısır bu şekliyle daha lezzetli daha sağlıklı oluyor ..


Tarifi burada..










Çikolata kaplamalı minik çiçek muffinler


Bu şirin şeylerin yapılışını da daha önce burada paylaşmıştım..










 Zeytinyağlı üzüm yaprağı sarması


Sarma nasıl yapılır bakınız burası..










Çiğ köfte


Çiğ köfteler komşumun süpriziydi...










Fotoğraf baskılı doğum günü kurabiyeleri


(Hediyelikdi)


Yapılışını paylaşacağım..










Pastaya tatlı bir bakış..


Minik kuş çok mutlu oldu..


Pata üzerinde mum kullanmadık..


Bu maytaplar görüntü olarak çok göz doldurucu olsalar da ,


yanarken çıkardıkları koku pek iç açıcı değillerdi belirtmeliyim..










Zeynep'imle pastasını dilimlerken çok güldüm..


Her dilimleyişte  montumu kesiyorsun annee, ama yüzümü keseceksin annee demeleri beni benden aldı..


    






Mamalarımızı hazırladık ,küçük hanımı süsledik sonrasında da evimizi süsleyip güne uygun hale getirdik..


Bu tarz hazırlıklar insanı gerçekten çok yoruyor ama ben çok zevk alarak yapıyorum..


Balonları şişirip tavana yapıştırıp uçan balon havası verdim..


Uçlarına bağladığım rafyalara Zeynep'in küçüklük fotoğraflarından astım görüntü çok hoştu..


Doğum günü yazısınıda yine balon şeklinde kesip hazırladım..










İçecek olarak büyüklere ÇAY küçüklere ise LİMONATA hazırladım..













Genel hatları ile tüm hazırlıklarım bu şekilde oldu..


Umarım sizler içinde fikir verici olur..






Tarifini vereceğim dediğim lezzetleri tarifi sırayla paylaşılacak izlemede kalın..

No comments:

Post a Comment