Tuesday, May 13, 2014

4/26/2014 Teksas Austin`de Kermes





4 26 2014 teksas austin de kermes 1


 4 temmuz da  Austin`e gelmemizin 5 senesi bitecek inşallah. Amerika`ya çok büyük hayallerle degil de beklentilerle gelmiştim. Daha çok aktivitenin olacağı, başımı kaşıyacak zamanımın olmayacağını düşünüyordum hep.. İlk yılın yarıdan çoğunu evde uyuyarak geçirdiğimi saymasak gerçekten de zaman dolu dolu geçti bu  beş yılda. Dil kursları, kahvaltı gezileri, sürekli bir program, programa börek, baklava yapmak benim ve  Austin`li ev hanımlarının genel aktivitelerindendi.

Yılda bir kere de bu telaşa en büyük bir telaş ekleniyor, onu  adı da Kermes oluyor.. Orada ne kermesi demeyin, burada türk yemeklerini, el işlerini merak eden o kadar çok Amerika`lı var ki..

Amerika`lıların yanı sıra bu Kermesi dört gözle bekleyen bizler varız. Kendimize de eglence lazım :)

Arkadaşlarla sürekli bir araya gelmemize rağmen kermeste bir araya gelmenin lezzeti bir başka oluyor. Kermes öncesi toplu mantı bükmeler, lahmacun yapmalar, sarma sarmalar, bir gün öncesinden Türk Kültür merkezinde bir araya gelip satılacak el işlerinin dizilmesi olabildiğince heyecanlı bizim için.. Ben en çok kermesin son saatlerini ve toplanma anını seviyorum.. Fiyatlar yarı yarıya iniyor, arkadaşlarla ortalıgı temizlerken muhabbet ediliyor, ortalık toplandıktan sonra da bir çay koyup geçen günü teferruatı konuşuluyor:))


4 26 2014 teksas austin de kermes 2


Cumartesi yani nisan 26 sı benim katıldıgım 5. kermesi de hayırlısı ile bitirdik.. Her sene ekim, kasım aylarında düzenlenen kermes bu sene farklı olarak nisan ayına değiştirildi.. Türkiye`de kermes faaliyetleri de hep bu aylarda olur. Bir az Türkiye`ye mi özendik ne :)

Raindrop Turkish House`un yani Türk Külür Merkezi`nin arka bahçesine çaycı, dönerci,çocuklar için oyun alanı, mısırcı, Türk kültür merkezinin tanıtım bölümü, Kaligrafi  bölümü, yüz boyama ve türk kıyafetlerinin olduğu stantlar kuruldu.

Yemekler, el işleri ve ebru yapımı de Kültür Merkezinin içerisindeki odalarına kuruldu..

Her kermes gibi bu yılında kermesi çok güzel geçti çok şükür. Katılım kalabalıktı, satışlar arasında neredeyse rekoru mantı ve baklava kırdı :) 


4 26 2014 teksas austin de kermes 3 


4 26 2014 teksas austin de kermes 4






4 26 2014 teksas austin de kermes 5




Her kermesin çok güzel anısı vardı benim için. Bu kermesi de o güzel kermesler listesine eklerken altına şöyle bir not düşmek istiyorum: Kendime zulmederek, entellik olsun diye giyindiğim ve tüm gün ayağımda topuklu ayakkabıyla dolaştığım kermes seni asla unutmayacağım :)) Neyse ki son bir saatinde yanıma yedek olarak aldıgım babetleri giyinmeyi akıl ettim de rahatladım.. :)

 11-5 arası heyecanlı, kosturmacalı geçen Kermesten yakalayabildiğim kareleri buradan da paylaşmak istiyorum..

Eminim Austin`i özleyen, önceki kermeslerde bulunanlar vardır izleyicilerim arasında.. 


4 26 2014 teksas austin de kermes 6



4 26 2014 teksas austin de kermes 7



4 26 2014 teksas austin de kermes 8



4 26 2014 teksas austin de kermes 9



4 26 2014 teksas austin de kermes 10



4 26 2014 teksas austin de kermes 11



4 26 2014 teksas austin de kermes 12



4 26 2014 teksas austin de kermes 13



4 26 2014 teksas austin de kermes 14







4 26 2014 teksas austin de kermes 15 










4 26 2014 teksas austin de kermes 16



No comments:

Post a Comment