Friday, May 9, 2014

KUZU ETLİ ARAP SAÇI OTU YEMEĞİ (MARMARA VE EGE BÖLGESİ)



kuzu etli arap saci otu yeme i marmara ve ege bolgesi 1

Malzemeler:

* 1 veya 2 demet arap saçı otu ( 500 gr)

* 200 gr kuşbaşı kuzu eti

* 1 yemek kaşığı tereyağ veya zeytinyağ

* 1 tane yemeklik kıyılmış kuru soğan

* Tuz, baharat


kuzu etli arap saci otu yeme i marmara ve ege bolgesi 2


Yapılışı:

* Arap saçı otunu yıkayın ve suyunu süzdürün

* Saplarının kalın kısımlarını kesin

* Orta büyüklükle doğrayın

* Bir tencereye etleri koyun

* Üzerine 2 su bardağı su koyun

* Etler suyunu çekene kadar pişirin

* Suyu çeken etlere

* Yağı ilave edin, 

*  İyice kavurun

* Üzerine kıyılmış soğanları ilave edin ve kavurun

* Kıyılmış arapsaçı oyunu koyun ve iyice çevire çevire sinmesini sağlayın

* Üzerine tuz ve baharat ekleyin

* En son 1 su bardağı kadar sıcak su veya et suyu koyun pişirin

* Otlar pişince ocaktan alın,

* Sıcak sıcak servis yapın

* Afiyet Olsun


kuzu etli arap saci otu yeme i marmara ve ege bolgesi 3


NOT:

* Ege bölgesinde çok kullanılan bir ottur.

* Bazı yörelerde Malatra diye bilinir.

* Ben kokusunu sevmem

* Koku sevmeyenler için tavsiye etmem

* Dereotunu benzeyen bir ottur


kuzu etli arap saci otu yeme i marmara ve ege bolgesi 4


* İsteyen salça ekleyebilir.

* Tuz, baharat ve yağ miktarları size kalmıştır.


kuzu etli arap saci otu yeme i marmara ve ege bolgesi 5


* Ben tereyağlı yaptım

* Ege yöresinde zeytinyağ ile yapıyorlar.

* Ben ete suyu koyup kaynatıyorum su azalmadan suyunu alıyorum

* Et su olarak daha sonra yemeğe döküyorum.


kuzu etli arap saci otu yeme i marmara ve ege bolgesi 6


* İsteyen yerken sarımsaklı yoğurt ilave edebilir.

* Ben pişerken yemeğe sarımsak koydum.

* Biraz yeşil soğan ilave ettim.

* Acı isteyen pul biber serpebilir.


kuzu etli arap saci otu yeme i marmara ve ege bolgesi 7

* Kuzu eti çabuk piştiğinden tercih ettim.

* Ayrıca daha lezzetli oluyor.

* Kuzu eti yağlı olduğundan yağ miktarını azaltabilirsiniz.


kuzu etli arap saci otu yeme i marmara ve ege bolgesi 8


* Etleri önce kavurarak sonra pişirebilirsiniz.


kuzu etli arap saci otu yeme i marmara ve ege bolgesi 9


AĞACA BALTA VURMUŞLAR, SAPI BENDEDİR DEMİŞ:

kuzu etli arap saci otu yeme i marmara ve ege bolgesi 10

No comments:

Post a Comment